Ansøgningsperiode og dokumentation
Som godkendt folkeoplysende forening i Herlev Kommune har I mulighed for at søge om driftstilskud til jeres lokaler. Det betyder, at jeres forening kan søge om tilskud til driftsudgifter til idrætshaller samt andre lokaler og lejrpladser, I som forening ejer eller lejer – men kun hvis der er tale om aktiviteter, møder, kurser og andet folkeoplysende foreningsarbejde for børn og unge under 25 år.
Ansøgningsperiode og dokumentation
I kan søge lokaletilskud ved at udfylde et onlineskema og vedhæfte bilag og bilagsoversigt i pdf. Ansøgningsfrist er 1. april for der foregående kalenderår.
Underskriv med foreningens Nem Id. Alle udgifter skal dokumenteres, og der skal vedlægges kopi af original kvittering, lønseddel, faktura o. lign.
Alle bilag skal tydeligt være nummeret og fremgå af bilagsoversigten.
Det skal tydeligt angives på ansøgningen eller bilagsoversigten, hvilken periode der søges tilskud for.
For at søge om lokaletilskud skal I være godkendt til at modtage lokaletilskud.
Hvis I flytter til nye lokaler, eller der sker væsentlige ændringer i jeres udgifter, skal I godkendtes på ny til at modtage lokaletilskud.
Aktivitetstimer for det pågældende lokale skal angives på ansøgningen.
Oversigten nedenfor er vejledende og ikke udtømmende.
Renter af prioritetsgæld
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
| Renter af prioritetsgæld for lån, hvor låneprovenuet er anvendt til anlægsudgifter til det pågældende lokale. Her anføres renteudgifter |
Afdrag på lån Tinglysningsafgift og lånesagsgebyrer |
Lejebeløb
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
|
Aftalte godkendte lejebeløb (vedr. lejede haller, lokaler og lejrpladser) |
Offentlige arrangementer hvor der betales entré |
| Har flere foreninger samtidig etableret virksomhed i et lokale/lejrplads fordeles udgifterne forholdsmæssigt mellem foreningerne i forhold til den enkelte forenings faktiske udnyttelse af lokalet/lejrpladsen. Dette skal fremgå tydeligt på ansøgningen om lokaletilskud |
Indtægtsgivende arrangementer og lejrture, hvis hovedformål er at skabe indtægter for foreningen |
|
Udgifter til lokaler, hvor andre samtidig har adgang mod entré
|
|
|
Lejebeløb for lejrture er udelukkende for foreningens medlemmer – deltager ’ikke foreningsmedlemmer’ skal dette oplyses på ansøgningen, da der fradrages for ikke medlemmer |
|
|
Depositum og indskud til husleje |
|
| Leje af hytter og lejrpladser uden for landets grænser – med undtagelse af Sydslesvig, Skåne |
Skatter og afgifter
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
| Ejendomsskat | Telefon og tv-abonnement |
| Erhvervsaffaldsgebyr og miljøafgift | TV- Licens |
Forsikringer
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
| Brandslukningsudstyr (skumslukker og brandtæppe) | Plaster, Falck kasse og lign. |
| Rottebekæmpelse og skadedyr | Indkøb af røgalarmer og batterier hertil |
| Bygnings- og brandforsikring | Hjertestartere og elektroder hertil |
| Ulykkesforsikring, arbejdsskadeforsikring og løsøreforsikring |
Almindelig vedligeholdelse
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
|
Regning fra håndværkere som har udført vedligeholdelsesarbejde (CVR nummer skal være synligt på faktura) |
Forplejning til håndværkere og for foreningsmedlemmer på arbejdsdage |
| Indkøb af maling, pensler, søm, skruer, lim o. lign. | Materialer til brug for foreningsaktiviteter (f.eks. bolde, redskaber o. lign) |
|
Reparationer og udbedringer, som har til formål at genetablere lokalets oprindelige standard |
Nyanskaffelse og udskiftning af inventar |
|
Reparationer af nagelfast udstyr der har betydning for bygningsdriften f.eks. radiatorer |
Vedligeholdelse af inventar |
|
Køkkenservice, duge, viskestykker, porcelæn, bestik o. lign |
|
| Potteplanter, jord o. lign. | |
| Kontorartikler, billedrammer o. lign. | |
| Indkøb og vedligehold/udskiftning af parabol, tv, pc, projektor, lærred o. lign. | |
|
Bøjler, bruseforhæng o. lign. |
|
|
Udgifter til forbedringer, ombygninger eller nybygning, som har til formål at give en højere standard end hidtil
|
|
|
Kaffemaskiner, elkedel, og kaffefiltre o. lign. |
|
|
Plæneklippere og haveredskaber samt benzin hertil o. lign. |
|
|
Måtter og måtterens |
|
|
Vedligeholdelse af faste køkkenskabe, køleskabe o. lign. |
Opvarmning og belysning
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
|
Vedligehold af belysning – indkøb af elpærer og lysstofrør |
Julebelysning |
|
Udgifter til opvarmning og belysning - olie, fjernvarme, gas og el |
Omlægning af varmekilde |
Rengøring
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
|
Sprit/desinfektion til rengøring |
Toiletpapir, køkkenrulle, duftblokke, håndark, håndsæbe o. Lign. |
|
Udgifter til rengøringspersonale (CVR nummer skal være synligt på faktura) |
Håndsprit, standere til håndsprit og andre værnemidler |
| Indkøb af rengøringsmidler |
Fornødent tilsyn
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
|
Udgifter til drift og reparation af døradgangssystemer og kameraudstyr med op til 20.000 kr. pr. år pr. forening. |
Etableringsudgifter til Alarm/vagtordning |
|
For udgifter over 20.000 kr. skal Kultur- og Fritidsudvalget godkende beløbet forud for afholdelsen af udgiften. |
Udgifter til unødig/fejl - vagtudrykning |
|
Tilskud til etablering af døradgangssystemer og kameraudstyr skal, jf. §3, godkendes af Kultur- og Fritidsudvalget, forud for afholdelsen af udgifter |
|
|
Abonnement til alarm/vagtordning |
Lejeindtægter
| Det gives der tilskud til | Det gives der ikke tilskud til |
| Det er en forudsætning for at opnå lokaletilskud, at foreningens primære formål udgør hovedanvendelsen af lokalerne. | Indtægter ved udleje/fremleje. |