Herlev Kommune er kun åben for personligt fremmøde, hvis du har en aftale. Her kan du se kontaktoplysninger og åbningstider for Herlev Kommune og bestille tid til personligt fremmøde.
Kontakt Herlev Kommune
Find kontaktoplysninger, åbningstider, lukkedage, svarfrister og sagsbehandlingstider.
Herlev Rådhus
Herlev Hovedgade 110, 1. sal
2730 Herlev
Tlf. 44 52 70 00
Åbningstider
Mandag kl. 9 - 14
Tirsdag kl. 9 - 14
Onsdag kl. 9 -14
Torsdag kl. 13 -18
Fredag kl. 9 -14
Rådhus Hjortespring
Dildhaven 43
2730 Herlev
Tlf. 44 52 70 00
Åbningstider
Mandag kl. 9 - 14
Tirsdag kl. 9 - 14
Onsdag kl. 9 - 14
Torsdag kl. 13 -17
Fredag kl. 9 - 14
Lukkedage
Udover helligdage har Herlev Rådhus og Rådhus Hjortespring lukket:
1. maj 2025
30. maj 2025
5. juni 2025
29., 30. og 31. december 2025
Indgange til Herlev Rådhus
Hvis du skal til Borgerservice eller til møde med en af kommunens ansatte, skal du benytte indgangen på adressen Herlev Hovedgade 110. Her finder du en vindeltrappe eller elevator, som fører op til 1. sal, hvor mødelokaler/samtalerum er placeret.
Se kort over indgange til Herlev Rådhus
Parkering
Du kan parkere i P-kælder under Herlev Bymidte Center samt på P-dæk 1 - begge med indkørsel via Herlev Bygade.
Breve til Herlev Kommune
Du finder Herlev Kommunes postkasse på siden af bygningen, ud mod Herlev Hovedgade.
Andre kontakter
Borgerservice
Adresse
Borgerservice Herlev Rådhus
Herlev Hovedgade 110, 1. sal
2730 Herlev
Tlf: 4452 7060
Åbningstider
Mandag: 9 - 14
Tirsdag: 9- 14
Onsdag: 9 - 14
Torsdag: 13 - 18
Fredag: 9 - 14
Hvis du gerne vil besøge os, skal du bestille tid. Når du møder op til en aftalt tid melder du din ankomst ved standeren, som står ved hovedindgangen.
Kontakt Borgerservice
Du kan også ringe og få hjælp til at bestille tid til et personligt møde.
Telefontider
Mandag-fredag: 9-14
Tlf: 4452 7060
Du kan også skrive til Borgerservice via Digital Post med spørgsmål om MitID, sundhedskort, lægeskift, indrejse til Danmark, CPR registrering mv.
Send Digital Post til Borgerservice
Du kan finde nyttig viden om emner i Borgerservice på www.borger.dk
Jobcenter og sociale ydelser
Det er ikke muligt at møde op på rådhuset, med mindre du har en aftale. Skal du tale med din sagsbehandler, skal du kontakte vedkommende på telefon eller mail. Har du ikke kontaktoplysningerne på din sagsbehandler, kan du kontakte jobcentret.
Jobcenter
Kontakt jobcentret mandag til fredag kl. 9.00 - 14.00 på telefon 4452 8600 eller via Digital Post.
Send Digital Post til jobcentret
Hvor skal du henvende dig?
- Er du over 30 år og kontanthjælpsmodtager, så skal du henvende dig i jobbutikken på Herlev Rådhus.
- Er du under 30 år med kompetencegivende uddannelse og skal melde dig ledig, så skal du henvende dig i jobbutikken på Herlev Rådhus. Tidsbestilling er ikke nødvendigt. Du kan også melde dig ledig ved at ringe på Jobbutikkens telefon.
- Er du under 30 år og har ikke en kompetencegivende uddannelse, og er ledig, så kan du henvende dig personligt i jobbutikken på Rådhus Hjortespring. Tidsbestilling er ikke nødvendig. Du kan melde dig ledig ved personligt fremmøde eller ringe på Jobbutikkens telefon.
Jobbutikken Herlev Rådhus
Tlf: 44 52 56 66
Åbningstider
Mandag kl. 9.00-14.00
Tirsdag kl. 9.00-14.00
Onsdag kl. 9.00-14.00
Torsdag kl. 13.00-15.00
Fredag kl. 9.00-14.00
Jobbutikken Rådhus Hjortespring
Tlf.: 51 15 21 27
Åbningstider
Mandag kl. 12.00-14.00
Tirsdag kl. 12.00-14.00
Onsdag kl. 12.00-14.00
Torsdag kl. 13.00-15.00
Fredag kl. 12.00-14.00
Praktisk information
Dagpengemodtagere skal i alle tilfælde af- og tilmelde sig ledighed på jobnet.dk
Kontakt sagsbehandler
Skal du tale med din sagsbehandler, skal du kontakte vedkommende på telefon eller mail. Har du ikke kontaktoplysningerne på din sagsbehandler, kan du kontakte jobcentret.
Kontanthjælp, økonomisk hjælp, pension m.v.
Kontakt os mandag til fredag kl. 9.00 - 14.00 på telefon 4452 8651 eller via Digital Post.
Har du spørgsmål om udbetaling af ældrecheck, førtidspension, helbredstillæg, eller begravelseshjælp mv. kan du kontakte den ansvarlige Ydelsesafdeling via Digital Post.
Send Digital Post til Ydelse til pensionister og førtidspensionister
Udbetaling af sygedagpenge
Kontakt os mandag til fredag fra kl. 09.00 - 14.00 på telefon 4452 8600 eller via Digital Post.
Boliganvisning
Det er ikke muligt at møde op på rådhuset, med mindre du har en aftale.
Kontakt Boliganvisningen mandag til onsdag samt fredag kl. 9.00 - 12.00 og torsdag fra 14.00 - 17.00 på telefon 4452 7019 eller skriv til Boliganvisningen, hvis du har spørgsmål til ansøgningen om bolig eller evt. klager vedr. din bolig.
Kommunens organisering
Læs mere om kommunens organisering og se kontaktoplysninger
Vær opmærksom på, at hvis du skal sende fortrolige eller personfølsomme oplysninger - fx CPR-nummer, oplysninger om indtægts-, formue- samt helbredsforhold - skal indholdet krypteres og signeres, så dine personlige oplysninger ikke kan misbruges.
Læs, hvordan du sender sikker post
Andre nyttige telefonnumre
På nedenstående telefonnumre vil du blive guidet videre:
- Hjemmehjælp og plejeboliger – 44 52 62 92
- Sygeplejen - 44 52 61 91
- Hjælpemidler - 44 52 62 61
- Dagtilbud og skole – 44 52 71 10
- Sundhedsplejen – 21 19 53 98
- Børne-, Unge- og Familierådgivningen – 21 58 27 61
- Tandplejen – 44 52 71 00
- Familieindsatsen – 23 42 19 76
- Vejdrift - 44 52 64 70
- Natur og Miljø - Natur: 44 52 64 27 - Miljø: 44 52 64 53
- Ressourcer og Genbrug: 44 52 64 43
- Grønne områder og Mobilitet: 44 52 64 31
- Akut hjælp - find kontaktinformationer vedr. vand, kloak, belysning, politi, alarm 112, krisetelefon, offerrådgivning, rådighedsvagt vedr. børn, og miljøuheld.
- Visitationen, Center for Voksenrådgivning og Visitation - alle hverdage kl. 9.00 - 12.00.
Svarfrister for skriftlige henvendelser til rådhuset
Ekspeditionstiden ved skriftlige henvendelser til rådhuset må højst være 10 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan overholde ekspeditionstiden på 10 arbejdsdage, skal du som borger eller virksomhed have et kvitteringssvar med oplysning om, hvad det endelige svar beror på, og hvornår det kan forventes. Med "skriftlig henvendelse" menes et brev eller en mail.