Visitationen
Rådhus Hjortespring
Dildhaven 43
2730 Herlev
44 52 62 92
| Hverdage | 09:00-12.00 |
Visitationen tager sig af henvendelser vedrørende personlig og praktisk hjælp samt plejeboliger.
Visitationen behandler ansøgninger om personlig og praktisk hjælp og plejeboliger. Vi sikrer, at borgerne oplever en ensartet service ved
Bevillingen af personlig og praktisk hjælp sker efter Ældrelov § 10 og Lov om social service § 83 og § 83a.
Bevilling af plejebolig sker efter Lov om almene boliger §§ 54-57.
Herlev Kommune har en serviceinformation vedrørende helhedspleje efter ældreloven og en politisk vedtaget kvalitetsstandard vedrørende personlig og praktisk hjælp efter serviceloven.
Serviceinformationen giver dig et indblik i hvilken hjælp du kan forvente at få, hvis du har behov for personlig eller praktisk hjælp og er over folkepensionsalderen.
Serviceinformationen vedrørende helhedspleje beskriver Herlev Kommunes rammer for hjælp efter ældrelovens § 10.
Serviceinformation - Helhedspleje - Herlev Kommune
Kvalitetsstandarden giver dig et indblik i hvilken hjælp du kan forvente at få, hvis du har behov for personlig eller praktisk hjælp og er under folkepensionsalderen.
Kvalitetsstandarden vedrørende personlig og praktisk hjælp beskriver Herlev Kommunes serviceniveau for hjælp efter servicelovens § 83 og § 83a.
Kvalitetsstandard 2025 - Personlig pleje og praktisk bistand - 1. juli 2025
Visitationen samarbejder med mange leverandører inden for en række forskellige områder. Hvis du har fået bevilliget personlig og praktisk hjælp har du frit valg blandt disse.
Tilsyn vedrørende helhedspleje efter ældreloven føres af tilsynsmyndigheden i Gentofte, i henhold til lov om ældretilsyn.
Tilsyn vedrørende hjælp efter serviceloven føres af Herlev Kommune.
Formålet med at foretage tilsyn på dette område er at sikre, at borgerne i Herlev Kommune modtager den hjælp, de har fået bevilget, og at bevillingerne svarer til borgernes behov.
Hvis du ønsker at klage over den afgørelse, som Herlev Kommune har truffet, skal du senest fire uger efter, at du har modtaget afgørelsen, mundtligt eller skriftligt indgive eller sende din klage til:
Herlev Kommune
Visitationen
Dildhaven 43
2730 Herlev
Du kan også ringe til os på tlf. 44 52 62 92.
Den relevante afdeling vil revurdere afgørelsen.
Hvis afgørelsen fastholdes, vil anken blive videresendt til Ankestyrelsen sammen med sagens akter og Herlev Kommunes bemærkninger til afgørelsen.
Rådhus Hjortespring
Dildhaven 43
2730 Herlev
44 52 62 92
| Hverdage | 09:00-12.00 |